Show simple item record

dc.contributor.authorCastrillón-Montoya, Hernán
dc.contributor.authorRíos-Sosa, John J.
dc.date.accessioned2019-07-18T14:12:24Z
dc.date.accessioned2019-08-14T14:32:53Z
dc.date.available2019-07-18T14:12:24Z
dc.date.available2019-08-14T14:32:53Z
dc.date.issued2005-07-23
dc.identifierhttps://revistas.itm.edu.co/index.php/tecnologicas/article/view/540
dc.identifier10.22430/22565337.540
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12622/727
dc.description.abstractSe propone examinar la estrecha relación entre el desarrollo de los elementos constitutivos de la música y el devenir tecnológico de instrumentos que están al servicio de la misma, para su producción, manipulación, distribución y disfrute, en particular, a partir de la invención del fonógrafo en el siglo XIX hasta nuestros días. Perspectiva que debe cambiar la formación musical de los tradicionales conservatorios.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherInstituto Tecnológico Metropolitano (ITM)spa
dc.relationhttps://revistas.itm.edu.co/index.php/tecnologicas/article/view/540/537
dc.rightsCopyright (c) 2017 Tecno Lógicasspa
dc.source2256-5337
dc.source0123-7799
dc.sourceTecnoLógicas; Num. 14 (2005); 161-174eng
dc.sourceTecnoLógicas; Num. 14 (2005); 161-174spa
dc.subjectSoundscapespa
dc.subjectMúsicaspa
dc.subjectTécnicaspa
dc.subjectTecnologíaspa
dc.subjectCreaciónspa
dc.titleLa composición musical como producto tecnológicospa
dc.title.alternativeLa composición musical como producto tecnológico
dc.subject.keywordsSoundscapeeng
dc.subject.keywordsMusiceng
dc.subject.keywordsTechniqueeng
dc.subject.keywordsTechnologyeng
dc.subject.keywordsCreation.eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticleseng
dc.typeArtículosspa
dc.relation.ispartofjournalTecnoLógicas
dc.description.abstractenglishThis article sets out to examine the close l'elationship between the development of the elements that make up music and the technological evolution of instruments which serve as tools for musical creation, its handling, its distribution and its enjoyment. It particularly focuses on the period from the invention of the phonograph in the XIX century to our days. Such focus should bring about a change in the musical formation of traditional conservatorics.eng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record