Show simple item record

dc.contributor.authorMuñoz García, Gustavo Adolfo
dc.date.accessioned2019-07-16T17:03:25Z
dc.date.accessioned2019-08-23T16:44:49Z
dc.date.available2019-07-16T17:03:25Z
dc.date.available2019-08-23T16:44:49Z
dc.date.issued2014-12-17
dc.identifierhttps://revistas.itm.edu.co/index.php/trilogia/article/view/496
dc.identifier10.22430/21457778.496
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12622/1277
dc.descriptionThis article discusses how to understand the nature of science within the teaching of sciences using an approach focused on STS that helps us to develop a scientific education based on social problems regarding science and technology. In this regard, we review briefly the transition from a traditional idea of science and technology to a social image of these fields. Likewise, we describe the point of view of the STS approach in education which aims its efforts at a more centered, reflexive, and critical teaching of science. Finally, we offer an assessment on how to integrate the nature of science from a STS approach in science teaching from the perspective of citizen education.en-US
dc.descriptionEn este artículo se aborda la cuestión de cómo entender la naturaleza de la ciencia dentro de la enseñanza de estas, a través de un enfoque CTS, que desarrolle un tipo de educación científica para el ciudadano sobre los problemas relacionados con la ciencia y la tecnología. Para ello, se analiza el cambio que ha dado la imagen tradicional de la ciencia y la tecnología al de una imagen social. Asimismo, se describe la postura del enfoque CTS en la educación con miras a una enseñanza de las ciencias más situada, reflexiva y crítica. Finalmente, se ofrece una valoración sobre cómo integrar la naturaleza de la ciencia desde el enfoque CTS en su enseñanza, desde una perspectiva de la formación ciudadana.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstituto Tecnologico Metropolitano (ITM)en-US
dc.relationhttps://revistas.itm.edu.co/index.php/trilogia/article/view/496/494
dc.rightsDerechos de autor 2017 trilogía Ciencia Tecnología Sociedaden-US
dc.source2145-7778
dc.source2145-4426
dc.sourceTrilogía Ciencia Tecnología Sociedad; Vol 6 No 11 (2014); 61-76en-US
dc.sourceTrilogía Ciencia Tecnología Sociedad; Vol. 6 Núm. 11 (2014); 61-76es-ES
dc.subjecteducación científicaes-ES
dc.subjectnaturaleza de la cienciaes-ES
dc.subjectCiencia Tecnología y Sociedad (CTS)es-ES
dc.subjectenseñanza de las cienciases-ES
dc.titleComprensión sobre la naturaleza de la ciencia en la enseñanza de las ciencias desde el enfoque Ciencia, Tecnología y Sociedad (CTS)es-ES
dc.title.alternativeUnderstanding about the nature of science in science education from the focus Science, Technology and Society (STS)
dc.subject.keywordsscientific education
dc.subject.keywordsscience of nature
dc.subject.keywordsScience
dc.subject.keywordsTechnology and Society (STS)
dc.subject.keywordsscience teaching
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArticlesen-US
dc.typeArtículoses-ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record